Thursday 20 November 2014

nak jugak!!

Salam semua.. dh lama x update blog sbb xtahu nak taip apa.. hehehe..

okay.. latest??? Lebih baik cerita ttg motivasi diri kan? Hidup ni mmg penuh dgn dugaan dan cabaran yang pastinya lebih banyak yang negatif tp kita mampu mengubahnya. .

Xperlu nak susah2. Kerana Tuhan tahu kemampuan umatnya.. jalani hidup ni dengan tenang dan segalanya akan berjalan dengan lancar.. percayalah.. setiap yg berlaku tu pasti ada penyelesaiannya..

Nak dijadikan cerita la kan.. lynn ni bukannya org baik pun.. selalu ja jd buah mulut org dan sudah tentu lynn terasa hati bila disindir oleh org tetapi sejak lynn mengamalkan fikiran positif ni, bukan ja dapat ketenangan dalam diri malahan lynn dapat lebih dari itu.. dulunya pakai kereta viva 850ja.. sekarang pakai alza se 1.5..

tau x kenapa lynn sebut ttg tu?? Mesti korg ingat lynn menunjuk2 kan? Hehehe.. xterniat pun ya kawan2.. lynn nk kawan2 tahu, apabila kita bersedih dan mengutuk ujian dariNYA, maka itu menjadikan kita lebih lemah tp bila kita bersyukur kita akan dapat lebih dari yg kita ada.. mungkin bukan dari segi rezeki malah boleh juga dalam bentuk kesihatan atau kebahagiaan hidup..

Be strong ya.. motivasikan diri.. setiap kali lynn balik kpg pasti ada ja mulut yg menyindir dan mengata.. lynn tertekan sgt2 tp sejak lynn mengamalkan pemikiran positif, lynn anggap ja dorg tu sebenarnya sedang mengata diri sendiri.. sekarang lynn mempunyai senjata terhebat..

nak tahu??! Tadaaaaaaa.......... perasaan negatif adalah semangat utk lynn dan memandangkan lynn pantang dicabar jd buat yg suka sgt nk menaikkan tekanan darah lynn , wait n see., hahahaha... begitu juga la kawan2.. jgn dengki pada org disekitar kamu dan berfikirlah sebelum membuat keputusan supaya tidak memalukan o disekitar kamu lebih2 lg yg menyayangi kamu kerana itu akan membuatkan kamu rasa bersemangat dan tidak hidup dalam kekesalan..

sambungan dari post lepas, lynn maafkn org yg dh berdosa pada lynn itu.. kamu bukan siapa2 pada lynn jadi, apa yg berlaku antara kita pada hari selepas post ini hanya mimpi ngeri ja.. lynn dh anggap org tu sebagai org asing yg lynn xpernah kenal pun..

daaa..... see u all in other post..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...